zaterdag 17 december 2011

Welcome to the United States, sir.

 
Het eerste experiment is reeds een groot succes geworden. Ik wou onderzoeken hoe lang het duurt om van Herent naar Grand Junction te reizen. Blijkt dat dat een 24-tal uur is, alles inbegrepen.


Onze eerste nacht zit erop, in een rasecht Amerikaans motel, recht uit de film. Een lange brede betonnen baan, nu en dan zwaar ratelende pick-ups die voorbij rijden, gigantische uithangborden van de andere motels en fast-food resto's,... Overal op de parkeerplaatsen nog meer pick-ups, mustangs, en japanse auto's... het Kyoto-akkoord zou zich omkeren in zijn graf...


Prioriteiten stellen na zo een lange reis. Terwijl Nicky zich douchte dook ik de nacht in om de Grand Junction Travel Bug geocache te gaan zoeken. Ik had een paar trackables mee die hier dan hun nieuwe thuis vonden. Ik was verheugd dat er geen politiemacht met tasers op mijn verdachte gedrag is afgekomen. In de mate dat in het donker op je eentje op een oprit rondhangen en nu en dan een struik induiken verdacht is natuurlijk...

Dat was snel in orde, dus daarna zijn Nicky, David, Leandro en ik iets gaan eten bij de Applebee's aan de overkant van de straat. Gezellige bar-achtige-brasserie. We hebben ons laten adviseren door de Amerikanen, en dus hebben we (volgens ons tijdsritme was het 6u 's morgens trouwens) een dikke Bacon-Cheddar hamburger met frieten een een pint-size pint besteld. Zeer lekker moet ik wel zeggen. Beter dan ik gevreesd had in elk geval. Alleen was onze waitress haar fototalent niet helemaal top.



Alles kortom dik in orde tot nu toe. Karon had een aansluitende vlucht gemist en zou er pas rond 0.30u in Grand Junction geraken. Zodadelijk zullen we zien of ze er geraakt is. Over een halfuurtje ontbijt, huurwagen afhalen, en op naar Hanksville!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten