vrijdag 16 december 2011

De laatste uren voor het vertrek...

Het is iets na middernacht, over een uurtje of 9 sta ik op de luchthaven. Ik ben de laatste hand aan het leggen aan de bagage, met zoals steeds de vage hoop dat ik niets cruciaal vergeet mee te nemen. Maar dat bleek bij voorgaande reizen nooit zo te zijn, dus dat zal wel goedkomen.

De valies zit grotendeels vol met kledij, flirtend met de 23kg bagagelimiet van United Airlines. Nu nog de handbagage in mijn rugzak proppen en dan zijn we go for launch. Hoop ik. Want het is natuurlijk wel ver weg te doen deze keer...

Van de papa en de mama heb ik nog supergoede fototoestellen meegekregen om alles te documenteren in hoge resolutie en high definition. Tijdens de reis zal het grafisch materiaal vrij beperkt blijven wegens de beperkte bandbreedte van onze internetverbinding.

Het is een bijzonder spannende onderneming. Er is vanalles voorbereid, maar ik kan me nu al inbeelden dat er ter plaatse nog veel geïmproviseerd zal moeten worden. Maar dat voegt enkel toe aan het avontuur. Crew 108, onze voorgangers, hebben hun verblijf omzeggens helemaal afgewerkt, en volgens wat ik gelezen heb in hun verslagen was het een groot succes. Jammer genoeg moest een van hun crewleden de simulatie stopzetten om gezondheidsredenen. Hopelijk krijgen wij niet te maken met zulke problemen tijdens ons verblijf. En hopelijk kan er iemand een fles helium tevoorschijn toveren...

Tot binnenkort, van op Mars.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten